اهمیت لوگو در تجارت و برند سازی

اهمیت لوگو در تجارت و برند سازی

نامهای تجاری در اقتصاد فعلی جهان به عنوان یکی از ارکان اصلی و اساسی کسب و کار به شمار میروند هر نام تجاری برای اینکه قدرتمند شود باید بتواند هویت خود را بدرستی در دوران تولد و شکل گیری نام تجاری ایجاد کند و در زمان های مختلف با نوآوری تصویر خود را در ذهن مصرف کنندگان بهبود بخشد.

امروزه هویت نام تجاری همانند سرمایه برای سازمان و محصولات آن ارزش می آفریند. یک نام تجاری برای آن که قدرتمند باشد وظیفه دارد که نسبت به هویت خود وفادار باشد به همین دلیل است که صاحبان کسب و کار معمولا در ابتدا به دلیل مدیریت سرمایه در زمینه لوگو هزینه نمی کنند و بعدها که کمی کسب وکار آنها به جلو رفت متوجه می شوند که طراحی لوگو هزینه نیست و جزئی از یک کسب و کار است لوگو یا علائم تجارتی، صنعتی یا خدماتی نشانه هایی هستند که برای معرفی کالا ها و محصولات صنعتی و یا خدماتی از لحاظ کیفیت و ضمانت جنس آنها مورد استفاده قرار میگیرد این علائم ممکن است اسامی مرکب شامل نقش تصویر و کلمه بوده یا بصورت تفننی و فانتزی و شکل علامت و غیره باشد.یک لوگوی قوی یا علامت تجارتی نه تنها باید با سایر علائم تجارتی تمایز و تفاوت داشته باشد و بانوع و جنس کالا نیز ارتباط تنگاتنگ نشان دهد بلکه باید توام با ابتکار و نوآوری ترسیم و تنظیم گردد و از اسامی عام و گمراه کننده درعلامت استفاده نشود. برای داشتن یک لوگو با تمام ویژگی هایی که عنوان شد اصلا نگران نباشید، اونش با ما!

چرا ما به یک لوگو قوی نیاز داریم؟

برخی از لوگو ها دارای نمادی قدرتمند هستند که به راحتی در حافظه می ماند. برای مثال سیب گاز زده اپل!داشتن یک لوگو حرفه ای که به خوبی طراحی شده باشد، باعث ایجاد اعتماد و برانگیخته شدن حس کنجکاوی مردم نسبت به محصول یا خدمات شما میشود.
شما لوگوی خود را به عنوان نماد بر روی محصولات، کارت ویزیت و وب سایت خود قرار داده اید که اگر قوی کار شده باشد به راحتی هویت شما را به اطلاع مشتریان می رساند و می تواند به مشتریان شما در سراسر جهان نوع محصول یا خدماتی را که می فروشید، یا آنچه که شما به مصرف کنندگان می دهید را معرفی کند.
قرار دادن لوگو در بازاریابی، بسته بندی محصولات، رسانه های اجتماعی، وب سایت و… راه تبلیغاتی برند شما و پیامی هماهنگ از سوی شماست.
پیامی به عنوان نماینده شما در همه جا از فروشگاه ها گرفته تا خانه های مشتریان تان، در نتیجه همه ی فعالیت ها و پیام های تبلیغاتی شما بستگی به یک لوگوی قوی دارد، ما برای شما این کار را انجام میدهیم، نگران نباشید اونش با ما!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *